PHOTO-2023-03-06-22-17-09

Daniel Koerhuis en Floor Wissing-Kunst bezoeken Sluis Doesburg

PHOTO-2023-03-06-22-17-09

Wisten jullie dat waterschap Rijn en IJssel ook een vaarweg beheert? De Oude IJssel tussen Doesburg en Doetinchem is opengesteld voor beroepsvaart en wordt beheert door waterschap Rijn en IJssel in opdracht van de provincie Gelderland. Tweede Kamerlid Daniel Koerhuis was vandaag op bezoek bij onze lijsttrekker Floor Wissing-Kunst om te kijken welke gevolgen de droogte van de afgelopen jaren heeft op het bevaarbaar houden van onze rivieren. Het was een mooi werkbezoek en goed om te zien dat door korte lijnen tussen rijk, provincie en waterschap we snel kunnen schakelen en problemen op de juiste plek kunnen adresseren.

Vernieuwing

Daniel en Floor staan hier tussen de sluis en de bedienkolk. Jullie kunnen zien dat er een groot verschil is in het waterpeil van de IJssel (in de kolk) en de Oude IJssel op de achtergrond. De sluisdeuren zijn na vele jaren trouwe dienst afgeschreven en worden binnenkort vervangen.

Publicatiedatum: 6 maart 2023