Valentijnsactie

Wie op Valentijnsdag over de A2 of A15 reed, werd verrast door een Valentijnsgroet van de Waterschapskandidaten van de VVD.

VVD Rivierenland plaatste op de A15 oostwaarts, net voorbij afslag Herwijnen, en de A2 noordwaarts, vlak voor afslag Geldermalsen twee reusachtige spandoeken van 3x4 m om hun liefde aan het Rivierengebied publiekelijk te betuigen.

De waterschapskandidaten vinden dat we met zijn allen best wat vaker trots mogen zijn op dit unieke stukje Nederland. We praten vaak alleen maar over wat er anders en beter moet. Ook de VVD doet daar aan mee, onder andere door de zorgen die we onlangs uitten over de enorme opgave die er op dit Waterschap afkomt, en over of we dat straks wel kunnen betalen.

Naast de zorg voor waterkwaliteit moet het Waterschap komende jaren ook fors blijven investeren in waterveiligheid en andere maatregelen die het gebied weerbaarder moet maken tegen klimaatverandering. Daar is nog nauwelijks geld voor gereserveerd. Maar, zo vindt VVD Rivierenland, we moeten ook vooral niet vergeten hoe rijk we zijn, dat we in zo’n schitterende omgeving mogen wonen, werken en recreëren.

VVD-voorman Andries van der Netten van Stigt: 'Niet iedereen was blij dat we op deze wijze aandacht vroegen voor de financiële vooruitzichten; sommigen zagen het als een aanval op het Waterschap zelf. Dat was zeker niet onze bedoeling. We zijn trots op dit Waterschap, en op de vele prachtige en belangrijke dingen die het Waterschap doet. Niet voor niets is ze uitgeroepen tot beste decentrale overheid. Maar onze zorgen over de toekomst hebben we nog steeds. Juist omdat we van het Rivierengebied, en van haar inwoners, houden.  Dat willen we duidelijk laten merken. En wat is dan mooier dan een Valentijnsgroet?'

Foto met dank aan Cees Hoogteyling.