Waterschap Rivierenland

Droge voeten, voor nu en later.

De VVD zet zich in voor een waterschap

• waar het veilig is
  • dat zijn zaken op orde heeft
  • dat er voor u en jou is
  • en dat klaar is voor toekomstige generaties.

Ons werkgebied loopt van Kinderdijk tot aan de Duitse grens.

Het beslaat alle grote rivieren, en om het achterland tegen overstromingen te beschermen ruim 1000 km dijken en kades. We staan in dit relatief dunbevolkte gebied voor een belangrijk deel van de landelijke beschermingsopgave tegen hoog water.

Als liberalen staan we natuurlijk voor de veiligheid van de inwoners van het Rivierengebied. We willen het Rivierenland klaar maken voor de effecten van klimaatverandering, want we zullen de komende decennia vaker te maken krijgen met perioden van (afwisselend) extreme droogte en hoge waterstanden.

Ook staan we voor de boeren, die moeten kunnen rekenen op voldoende en zuiver water voor hun land. En we geloven in innovatie, waarmee we slim kunnen inspelen op nieuwe kansen voor de energievoorziening en het bedrijfsleven. Maar we staan ook voor de belastingbetaler, die dit alles moet bekostigen.

Op woensdag 20 maart mag u weer naar de stembus. Niet alleen om een nieuw bestuur te kiezen voor Provinciale Staten, maar ook om te kiezen wie namens u mag bepalen hoe we in het Rivierengebied droge voeten houden, en genoeg en schoon water hebben. En natuurlijk voor een zorgvuldig financieel beleid. VVD Waterschap Rivierenland rekent op u!

Waarom Waterschap?

Het Waterschap is voor veel mensen een ver-van-je-bed show. Maar de impact op ons dagelijks leven is groot. Jouw stem op 20 maart maakt wel degelijk verschil!

Het campagneteam

Blij met zo'n mooie foto van de top van onze lijst! Stuk voor stuk kanjers die komende jaren namens de VVD een stevig liberaal geluid willen laten horen in Waterschap Rivierenland.

Verkiezingsprogramma

Voor wie niet zo van de dikke programma's is: de omslagfoto vertelt het hele verhaal. Er liggen enorme uitdagingen in klimaatadaptatie en verduurzaming.

Actueel en Video's

Hier vind u actuele informatie met betrekking tot de komende campagneweken evenals video's die wij zelf hebben gemaakt.

Bodemdaling en Peilbeheer

Bodemdaling is een feit in grote delen van ons werkgebied. Het waterpeil is niet altijd de oorzaak van en ook niet altijd de oplossing tegen bodemdaling.

Duurzaamheid

De VVD vindt dat het waterschap moet inzetten op duurzame, innovatieve en slimme ideeën en technieken. Bijvoorbeeld op het gebied van energiebesparing.

Dossier Varik-Heesselt

Enkele jaren geleden ontstond het plan om achter de dorpjes Varik en Heesselt een hoogwatergeul aan te leggen. Hiermee zou een bocht in de Waal worden afgesneden.

Recreatie

Wandelen, hardlopen, zwemmen, fietsen, vissen. In ons prachtige Rivierengebied kunt u naar hartenlust recreëren.

Financiën

De schuldpositie van dit waterschap is de laatste jaren opgelopen tot ongekende hoogten. Voor de 400.000 inwoners van ons werkgebied is dat straks niet meer op te brengen.

Valentijnsactie

Wie op Valentijnsdag over de A2 of A15 reed, werd verrast door een Valentijnsgroet van de Waterschapskandidaten van de VVD.