Minister Stef Blok: “Apeldoorn kan trots zijn op haar Doeners!”

20190310 Stef Blok  foto Winkelen_LAB02_Blok

Minister Stef bezocht zaterdag de Apeldoornse binnenstad. In café “Rembrandt” ging hij eerst in gesprek met vier ondernemers. Daarna werden tijdens een rondje door de binnenstad twee binnenstadondernemers en twee vrijwilligers gewaardeerd als Doener.

Vrijwilligers en winkeliers zijn Doeners

Op het raadhuisplein stonden de twee vrijwilligers en de VVD-kandidaten de minister op te wachten.

Hans Hospers in gesprek met minister Blok:

Hans is al sinds 1977 enthousiast vrijwilliger bij voetbalvereniging ‘CSV’ Apeldoorn. Voor de gelegenheid had hij zijn familie meegenomen, want dit is natuurlijk niet een alledaagse gebeurtenis. Dat het gesprek in de middag plaatsvond kwam goed uit; uiteraard stond hij die ochtend op het voetbalveld.

Milou Tol is vrijwilliger bij “Schuldhulpmaatje”.Zij vertelde de minister dat het belangrijk is om mensen op weg te helpen als er grote financiële veranderingen zijn bijvoorbeeld, omdat een partner wegvalt. Milou: "Het helpt enorm als mensen met aandacht op weg worden geholpen. Het voorkomt veel problemen”.

20190310 Stef Blok foto bij vrijwilligers  MilouTol_HansHospers

Beide vrijwilligers kregen van minister Blok het “VVD-vaasje” uitgereikt. Daarna ging de minister door naar twee winkels in de binnenstad, waarvan de eigenaren een vaasje verdienen. Een winkel die er al lang zit en waar iedereen wel eens geweest is: de “Nootzaak” en een nieuwe winkel “LAB02” aan de Paslaan.

Blik op de dag Minister Blok:

Apeldoorn kan trots zijn op haar Doeners. Internationaal opererende bedrijven, een bruisend centrum en fantastische vrijwilligers. Dankzij Doeners zoals bijvoorbeeld de mensen die ik vandaag gesproken heb, zijn Apeldoorn, Gelderland en Nederland zo ontzettend mooi.”

20190310 Stef blok foto bij ondernemers en vrijwillegers

Publicatiedatum: 10 maart 2019