Veiligheid heeft altijd prioriteit

veiligheid 5

Drugscriminaliteit en dumpingen in de natuur, aanrijtijden van hulpdiensten, en dreigende overstromingen door onder andere klimaatverandering.

Formeel gezien heeft de provincie geen grote rol in het veiligheidsbeleid, maar VVD Gelderland vindt wel dat we, waar het kan, verantwoordelijkheid moeten nemen.

Een veilige fijne provincie met snelle hulpdiensten, dat is ons uitgangspunt.

Het aantal dumpingen van drugsafval in onze Veluwe, de Achterhoek en rondom Nijmegen zijn gevaarlijk voor de gezondheid van mens, dier en de natuur. Het is een probleem dat niet ophoudt bij de gemeentegrens en VVD Gelderland vindt dat de provincie hier actieve rol in moet pakken. Gelderland kan er voor zorgen dat betrokken overheidsinstanties informatie beter uitwisselen en door een sterkere relatie tussen de vergunningsverstrekkers en handhaving te realiseren.

Gelderland bestaat uit steden, dorpen en landelijk gebied. VVD Gelderland wil dat je ook in de buitengebieden kan genieten van je oude dag en je veilig kan voelen op straat. Daarvoor moeten aanrijdtijden van hulpdiensten ook buiten de steden gehaald worden. We maken ons zorgen om de huidige situatie en het is een speerpunt van VVD Gelderland om dit te verbeteren.

Ons rivierenlandschap is belangrijk, het zijn verkeersaders en maken Gelderland een logistiek knooppunt. Maar het water maakt ons ook kwetsbaar voor klimaatverandering. VVD Gelderland is zich daarvan bewust. Waterveiligheid en samenwerking met de Waterschappen is daarom voor VVD Gelderland hartstikke belangrijk. We willen de samenwerking verder en beter vormgeven.