Gelderse VVD bezoekt NEC Nijmegen

Vrijdagavond 28 februari bezocht de Gelderse VVD fractie betaald voetbalorganisatie NEC in Nijmegen. Tijdens een hartelijke ontvangst in het Goffertstadion lichtte Luc te Riele, manager Maatschappelijk, toe welke verbindende rol de Nijmeegse eerstedivisionist speelt in de regio.

Spelers van het eerste elftal gaan bijvoorbeeld regelmatig naar scholen om leerlingen voor te lichten over het belang van goede voeding en sport. Ook bezoeken zij zieke kinderen in het Nijmeegse Amalia-kinderziekenhuis. Daarnaast organiseert de club regelmatig een speciale ouderendag, waarmee zij een bijdrage levert om de eenzaamheid te bestrijden. Al met al bereikt NEC zo'n 25.000 mensen in de regio met haar maatschappelijke activiteiten.

Fractievoorzitter Frederik Peters: "Het is mooi om te zien dat NEC een belangrijke verbindende bijdrage levert in de regio. Topsport verbroedert en verbindt, en daar is NEC een heel mooi voorbeeld van."

Tenslotte kreeg de fractie een rondleiding door De Goffert en werd de wedstrijd NEC-NAC bekeken (1-1).