Schermafbeelding 2022-09-23 om 10.59.03

VVD Gelderland blijft zich inzetten voor een betere doorstroming op de N18

Schermafbeelding 2022-09-23 om 10.59.03

ARNHEM - Voor de Gelderse VVD blijft de goede doorstroming op de N18 in de Achterhoek prioriteit hebben. Daarnaast vindt de VVD het ook belangrijk dat de weg veiliger wordt.

Veilig en doorrijden

“Wij zetten onze lobby voor de verdubbeling van de rijstroken richting het Rijk door. Dit is iets voor de lange adem. De ‘aorta van de Achterhoek’ moet op korte termijn veiliger worden met maatregelen voor een goede doorstroming", aldus VVD Statenlid en woordvoerder Mobiliteit Mark Smits.

De verdubbeling van de rijstroken is een langgekoesterde wens van de Achterhoek zelf. Smits: "Dit blijkt onder andere uit het ruim aangenomen amendement in 2019 door de Achterhoek Raad bij de vaststelling van de Achterhoek Visie 2030, waarin de focus op het eindbeeld met 2x2 rijstroken, 100 km, met ongelijkvloerse kruisingen, lag”.

Lobby

De autoweg N18 loopt van Varsseveld naar Enschede. Deze weg loopt om de kernen van Eibergen, Haaksbergen en Usselo heen en wordt ook wel de Nieuwe Twenteroute genoemd.

Smits vervolgt; “Ik zal in gesprek gaan met de regionale VVD in de Achterhoek om de lobby richting het Rijk goed vorm te geven. Ons VVD Tweede-Kamerlid Daniel Koerhuis heb ik gisteren gesproken over de ontwikkelingen op de N18. Ook wat hem betreft verandert dat niets aan de ambitie die de VVD met de N18 heeft”.

Publicatiedatum: 23 september 2022