Welkom Helga!

Wisseling Christianne en Helga

De Gelderse VVD heet Helga Witjes (rechts op de foto) van harte welkom als haar nieuwe gedeputeerde. De liberalen zien in haar de ideale opvolger van Christianne van der Wal die onlangs is benoemd tot Minister voor Natuur en Stikstof. Fractievoorzitter Frederik Peters: “Met veel plezier kijken wij terug op de fijne samenwerking met Christianne. Wij bedanken haar hartelijk voor haar altijd enthousiaste inzet voor Gelderland en al hetgeen zij heeft bereikt op het vlak van economie, innovatie en mobiliteit”.

Flinke dosis bestuurlijke ervaring

Peters: “Wij zijn verheugd over de komst van Helga Witjes. Zij brengt een flinke dosis bestuurlijke ervaring mee. Gestart als adviseur van de Bestuursacademie voor menig college van B&W en vele ambtelijke organisaties in Nederland en vervolgens bijna 8 jaar wethouder in Lingewaard. Helga beschikt mede daardoor over een groot netwerk in onze provincie maar ook daarbuiten. Met de complexe opgaven waar Gelderland voor staat, is zij de ideale persoon om hier een krachtige bijdrage aan te leveren”.

Link naar livestream installatie

Op 2 februari jl. vond het afscheid van Christianne van der Wal plaats en werd Helga Witjes geïnstalleerd. Een bijzonder moment voor haar en haar familie. Deze Statenvergadering is terug te kijken via deze link. De vergadering begint met het afscheid en de beëdiging.

Veel diversiteit spreekt aan

De kersverse gedeputeerde kijkt uit naar haar nieuwe rol in het dagelijks bestuur van de Provincie. “Gelderland is een grote provincie met veel diversiteit en dat spreekt mij aan. De opgaven op het terrein van economie, innovatie en mobiliteit zijn daarnaast uitdagend. Er is al veel bereikt door mijn voorganger Christianne van der Wal maar er moet ook nog veel gebeuren. Ik heb veel zin om vol energie aan de slag te gaan en ik zie uit naar de samenwerking met zowel Provinciale Staten als Gedeputeerde Staten”, aldus Helga Witjes.

Helga was tot 2 februari jl. wethouder in de gemeente Lingewaard en lid van het dagelijks bestuur van de Groene Metropoolregio Arnhem-Nijmegen.

.-.-.-.-.-.-.-.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Frederik Peters, fractievoorzitter VVD Gelderland op het nummer 06-17473715.

Publicatiedatum: 4 februari 2022