Minister Stef Blok: “Apeldoorn kan trots zijn op haar Doeners!”

ygg

Zaterdagmiddag 9 maart 12:30 uur

Minister Stef Blok begon aan een middagje Apeldoorn. In Café “Rembrandt” ging hij in gesprek met vier ondernemers, de wethouder in Apeldoorn en Jan Markink de lijsttrekker voor Provinciale Staten.

Wethouder Jeroen Joon: “Deze ondernemers anticiperen op verandering” Je loopt af en toe tegen uitdagingen aan, maar er zijn altijd oplossingen als je verbindt en samenwerkt. Als wethouder doe ik mijn best om de goede “hotline” te zijn voor de ondernemers in Apeldoorn. En Jan Markink, onze gedeputeerde in Gelderland is daarbij een fijne partner!”

Wat vertel je aan de minister van buitenlandse zaken?

Marco Bijkerk van Remeha: Hij vroeg bij de minister aandacht voor de energietransitie:”
De aanpak moet veel integraler. Nederland is geen eiland. De aanpak in Europa verschilt enorm. In Nederland wordt er veel gefocust op elektrificatie. Maar het doel is minder CO2 en helaas is dat niet hetzelfde. Laten we leren van de ontwikkelingen in de rest van de wereld’

Peter van der Wal van E-Traction: Het bedrijf ontwikkeld technologie op het gebied van E-mobiliteit ontwikkelt. Het bedrijf is opgericht in Nederland en heeft inmiddels een sterke relatie met China. In het gesprek was er aandacht voor het innovatieklimaat in Europa en de handelsbetrekkingen met China. Minister Blok beloofde om binnen 14 dagen met een “China brief” te komen, zodat de handelsbetrekkingen duidelijker worden.

Mike van Woudenberg: ‘Ultimate Workspace” en “Blinq Carwash’
“Ondernemers moeten de handschoen oppakken. Niet afwachten tot de overheid begint en daarbij wel altijd de samenwerking opzoeken. Ik hoop dat wat we hier aan het doen zijn in de Marktstraat anderen inspireert want het wordt hier fantastisch!”

20190310 foto Stef Blok bij ondernemers

Jos Diependaal eigenaar van Readshop "De Eglantier" en voorzitter van de Federatie Apeldoornse Ondernemers: Hij is is hét voorbeeld van een ondernemer die verbindt en samenwerkt. Niet zo raar dat hij dat belang dan ook voor het voetlicht bracht bij de minister.

Niet alleen werd de minister voorzien van waardevolle input. De ondernemers werden aan het einde van het gesprek door Blok bekroond tot Doeners! Met het vaasje van de VVD.

Publicatiedatum: 10 maart 2019