Formatie begint met VVD, BBB, CDA, SGP en CU

Fuo7

Arnhem - 26 april 2023
Afgelopen dinsdagavond presenteerde informateur Ank Bijleveld - Schouten haar tussenrapport waarin zij concludeerde dat er een voorkeur is voor een coalitie met VVD, BBB, CDA, SGP en CU. Helga Witjes zegt hierover; “Uit de gesprekken die Bijleveld met alle partijen heeft gevoerd bleek deze optie het meest kansrijk te zijn om een nieuwe coalitie te vormen in Gelderland. Zelf heeft de VVD er vertrouwen in dat deze combinatie moet leiden tot een stevig, ambiteus en breed akkoord".

Het resultaat telt

De coalitieonderhandelingen worden namens VVD Gelderland gevoerd door lijsttrekker en beoogd gedeputeerde Helga Witjes en Mark Smits, die momenteel vice-fractievoorzitter is. Smits zegt over de formatie: "Na de presentatie hebben we met de betrokken partijen direct procesafspraken gemaakt. Je merkt dat er onderling goed vertrouwen is om hier uit te gaan komen. Uiteindelijk telt het resultaat. We willen dat de VVD-kiezer zich goed kan herkennen in het toekomstige coalitie-akkoord".

Tips of suggesties?

De onderhandelaars overleggen uiteraard regelmatig met de fractie over de voortgang. Zij halen bij de VVD Statenleden informatie op voor input tijdens de gesprekken. Heeft u zelf suggesties of ideeën voor het akkoord in Gelderland?

Laat het ons dan graag weten via: vvdpsgld@gmail.com t.a.v. Constantijn Teske.

Met vriendelijke groet

Helga Witjes