Verkiezingsdebat in de Oude Kerk van Culemborg

Oud-Katholieke Kerk Culemborg, Varkensmarkt 18-20, Culemborg

Tijd

16:00 uur

Klimaat-dialoog met provincie, waterschap en klimaatscholieren.

ChristenUnie, D66 en GroenLinks organiseren op 16 maart een gesprek met kandidaten voor verkiezingen Provinciale Staten en Waterschap Rivierenland. Het gaat over wat provincie en waterschap op het gebied van klimaatbeleid kunnen betekenen voor Culemborg. Ook een aantal Culemborgse klimaatscholieren praten mee.

Wat doet de provincie in ons buitengebied met windmolens? Hoe houdt het waterschap Culemborg droog… of juist nat genoeg? Hoe kan de provincie ons helpen om klimaatneutraal te worden? Over zulke vragen spreken de kandidaten voor Gelderse provinciale staten en waterschap Rivierenland met elkaar.

Naast de politieke kandidaten praten ook jongeren mee, scholieren die meegedaan hebben aan de klimaatstaking, en bezorgd zijn over hun toekomst. Het wordt een levendig gesprek tussen jongeren en volwassenen, tussen inwoners en (aanstaande) politici. Een aantal jongeren hebben zich al aangemeld. Het rijtje politieke kandidaten groeit nog. Momenteel zijn de volgende namen bekend:

* Gert Mostert (PS vanuit de CU)
* Paul Smits (PS vanuit GroenLinks)
* Rita Braam (PS vanuit D66)
* Mark Smit (PS vanuit de VVD)
* Lester van der Pluijm (PS vanuit PvdD)
* Marc Laeven (waterschap vanuit WaterNatuurlijk)
* Rob Tunru (PS vanuit 50plus)